Šomēnes Toms Bergs, SIA “80 Art” līdzīpašnieks ar 15 gadu pieredzi mārketingā un digitālo produktu virzīšanā, dalījās savā pieredzē par dažādu digitālo rīku izmantošanu lekcijā “Redzamāka NVO. Digitālo rīku izmantošana atpazīstamībai”, ko rīkoja Valmieras novada fonds. Toms sniedza padomus arī komunikācijas kanālu izvēlē un ieteica dažādas taktikas, lai aizsniegtu vēlamo auditoriju un to noturētu.
Lekcijā Toms dalījās ar praktiskiem padomiem, kā dažādi digitālie rīki jeb tiešsaistes platformas (piemēram, google workspece, epasts, Dropbox, mājas lapas platformas, WhatsApp, Zoom, Slack, Discord, Grammarly, Chat GPT un citi) var atvieglot nevalstisko organizāciju ikdienu.
Noklausoties Toma prezentāciju, fonda vārdā iesakām 15 atziņas un ieteikumus, ko NVO var izmantot savā ikdienas darbā ar digitālajiem rīkiem un sociālajiem medijiem:
1.WhatsApp – viens no populārākajiem ziņapmaiņas rīkiem. Toms iesaka izmantot funkciju WhatsApp Community / Kopienas, kur var apvienot līdz pat 50 grupām, vienlaicīgi visām nosūtīt vienu ziņu, ieekonomējot savu laiku;
2.Grammarly – anglisko tekstu pārbaude, kur iespējams pielāgot dažādus rakstības stilus (piemēram, akadēmisks, biznesa, vispārīgs, neformāls u.c.) konkrētām mērķa grupām un kanāliem;
3.ChatGPT – virtuāls sarunu biedrs, lai palīdzētu atbildēt uz jautājumiem un apstrādātu lielu informācijas daudzumu īsā laikā, arī ģenerēt attēlus, dodot konkrētas norādes;
4.Sociālie mediji ir rīks, ar kura palīdzību var sasniegt vēlamo auditoriju, veidot attiecības, organizācijas tēlu, kā arī uzzināt savas auditorijas vēlmes, intereses un tās kontrolēt;
5.Komunikācija sociālajos tīklos ir jāuztver kā daļa no komunikācijas stratēģijas;
6.Savas mērķauditorijas definēšana un klienta digitālo paradumu izveide – jo precīzāk, jo labāk;
7.94% mājsaimniecībās Latvijā ir pieejams internets (Statistikas portāls, 2023);
8.Veidojot saturu, jāplāno saturs gan datorā, gan mobilajās ierīcēs;
9.Ir palielinājies interneta lietotāju skaits datoros vecuma grupā no 55 līdz 74 gadiem (2023. gada dati);
10.Komunikācijas kanālu izvēle saskaņā ar organizācijas mērķiem: Facebook – plašākas sabiedrības sasniegšanai, Linkedin – konkrētu profesionāļu sasniegšanai, X jeb Twitter – ātriem, regulāriem, biežiem ziņojumiem, Instagram – vizuālajam saturam, TikTok – īsiem video un YouTube – garākiem un skaidrojošiem video;
11.Lai ietekmētu algoritmus sociālajos tīklos, nepieciešams gan pašam radīt saturu, gan mijiedarboties ar citiem – komentēt, “laikot” un dalīties arī ar citu ierakstiem;
12.Satura veidošanā pirmais teikums ir vissvarīgākais: ziņa vai raksts ir jāveido tā, lai tā būtu lasītājam vērtīgs un noderīgs. Toms iesaka pirmo teikumu vērst uz auditorijas ieguvumu un piedāvāt problēmas risinājumu, savukārt ierakstu noslēgt ar skaidru aicinājumu uz darbību – piemēram, apmeklēt mājaslapu, noskatīties video vai kur pieteikties;
13.Lai Google uzskatītu organizācijas mājas lapu par vērtīgāku un to rādītu meklētāju programmu augšpusē (piemēram, Google), ir nozīmīgi, ka mājaslapa ir minēta arī citās mājas lapās. Tādēļ – sūtīt relīzes, nepieciešams vienmēr norādīt arī savu mājas lapu;
14.Lai mājaslapā skatītāji pakavētos ilgāk, Toms rekomendē to papildināt ar interaktīviem rīkiem un video;
15.Izveidot Google My Business profilu, lai organizācijas var sniegt svarīgu informāciju par sevi, piemēram, darba laiku, adresi, telefona numuru un atsauces. Turklāt Google My Business ļauj uzņēmumiem publicēt jaunumus, piedāvājumus un klientu atsauksmes, kas var palīdzēt veicināt uzticību un palielināt uzņēmuma redzamību tiešsaistē.
Lekcija tika rīkota projekta “Par atsevišķu valsts pārvaldes uzdevumu veikšanu pilsoniskās sabiedrības un starpkultūru sadarbības attīstības un mazākumtautību nevalstisko organizāciju līdzdalības veicināšanas jomā Vidzemes reģionā” 2023. - 2024. gada ietvaros. Pasākuma rīkošanu atbalsta Latvijas Republikas Kultūras ministrija.
Papildu informācija: Undīne Blumberga - Šakuna, Valmieras novada fonds
Tālrunis: 20009979, e-pasts: undine.blumberga@vnf.lv
http://www.vnf.lv / Facebook.com/ValmierasFonds/