“Tu veido komandu ap sevi vai komandu ap ideju?” citējot kultūras entuziasti un Raunas Bērnu un Jauniešu centra vadītāju Justīni Buliņu, noslēdzās jauniešu Izaugsmes programma “Diametrs”. Valmieras novada fonda Jauniešu ideju laboratorijas rīkotajā Diametrā piecu nedēļu garumā 15 jauniešiem tika dota iespēja pilnveidot sevi un gūt ieskatu filantropijā, brīvprātīgajā darbā, inovatīvā un finansiāli pārdomātā domāšanā, komunikācijā, kā arī, protams, ideju ģenerēšanā, kas ir VNF JIL galvenā darbības joma.
“Mēs esam šeit, lai sniegtu vietu un iespēju jauniešiem, kur pilnveidoties gan individuāli, gan kolektīvi,” teic VNF JIL komanda, atskatoties uz aizvadītajiem četriem mēnešiem. Tieši tik daudz laika bija vajadzīgs, lai uzrakstītu, sazvanītu, saskaņotu un atrastu optimālāko lēmumu vairākām idejām, tostarp, lai īstenotu “Diametru”.
“Ideja par Diametru radās 2020. gada nogalē, kad JIL komandai bija neformālā tikšanās Zoom platformā, kur runājām par nākotnes iecerēm. Apspriedām, ka aizvien populārākas kļūst vairāku dienu apmācības un kursu programmas tiešsaistē, un nolēmām izmēģināt noorganizēt neformālas mācības arī mēs, atbilstoši JIL aktuālajām tēmām,” norāda Kitija Muižniece, VNF JIL un Izaugsmes programmas “Diametrs” koordinatore.
No 20. marta līdz 24. aprīlim (jeb piecu sestdienu rītos) jaunieši no Valmieras un apkārtējiem novadiem piedalījās programmas nodarbībās, kur dažādu jomu speciālisti un entuziasti dalījās savā un organizāciju pieredzē. Bijušais VNF vadītājs Ansis Bērziņš stāstīja, kā pilnveidot savu apkārtējo vidi un iepazīstināja ar filantropiju, Mārcis Bogdanovs skaidroja brīvprātīgā darba nozīmi personīgajā attīstībā, Zane Eniņa stāstīja par inovācijām un to atbilstību mērķiem. Ar finanšu aktualitātēm iepazīstināja AS “Swedbank” klientu konsultants Mārtiņš Aldiņš, ar praktiskiem piemēriem par finansu piesaisti organizācijās dalījās Gundega Siliņa, bet, kā aizsniegt auditoriju un padarīt savas idejas plašāk zināmas sabiedrībai sociālo mediju vidē, dalījās digitālā mārketinga stratēģiste un Facebook reklāmas speciāliste Doloresa Lapiņa. Valmieras pilsētas pašvaldības Zīmolvedības un sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Kristīne Melece stāstīja par saziņu un sociālajiem tīkliem reklāmas aspektā.
Noslēdzošajā lekcijā aprīļa izskaņā ar iedvesmas stāstiem tiešsaistē uzstājās uzņēmējs, treneris un pasākumu vadītājs Artis Žentiņš, Raunas Bērnu un Jauniešu centra “Pagrabiņš” vadītāja un kultūras entuziaste Justīne Buliņa, kā arī Ilze Bergmane dalījās darbā ar jauniešiem piedzīvojumu garā. Ilzes ieteikums „Ir jāatrod vismaz viens cilvēks, kurš tic Tavai idejai. Ja tāda nav, tad atrodi vismaz suni vai kaķi,” lika pasmaidīt it visiem Diametra dalībniekiem.
„Šī bija mūsu pirmā pieredze, rīkojot plānveida izglītojošu kursu jauniešiem vairāku nedēļu garumā, iekļaujot gan lekcijas, gan praktiskos darbus, gan arī neformālas tikšanās. Un to visu paveicām mēs, jauniešu komanda! Šķiet, mums izdevās!” priecājas Kitija. „Vai būsim gatavi to atkārtot arī nākamajā JIL sezonā – laiks rādīs. Tomēr šobrīd ir skaidrs, ka spējam un varam vairāk nekā pirmajā mirklī šķiet!” Runājot par tuvākajiem JIL vasaras plāniem, Kitija norāda uz darbu ar atbalstītajām idejām JIL ikgadējā konkursā „Jaunieši dod iespēju jauniešiem 2021” un gatavošanos labdarības akcijai „Ezīša miga” Valmieras pilsētas svētkos.
Noslēgumā jāatgādina, ka VNF JIL ir veids, kā jauniešiem iesaistīties Valmieras un tās tuvāko novadu aktivitātēs, iegūstot jaunas prasmes, zināšanas un pieredzi. JIL ar dažādām aktivitātēm piesaista finansējumu ideju konkursiem, lai atbalstītu citu jauniešu idejas un projektus. Līdz šim JIL veidojusi tādus pasākumus kā akcija „Ezīša miga” Valmieras Simjūda gadatirgū, „Aklais randiņš ar grāmatu” Valmieras pilsētas svētkos. Tagad īstenoto pasākumu sērijai piepulcējas arī Izaugsmes programma „Diametrs”.